Je mladý, úspěšný, vydělává víc, než potřebuje, a není mu jedno, kam Česko směřuje. Již během studia na střední škole provozoval několik internetových firem. Libor Hoření je hlavně rozehrávač a inovátor, který umí nápad přenést do reality. Jeho dosud nejúspěšnějším projektem je stránka Toprecepty.cz, stojí však za řadou dalších, jimž „vdechl život“ a poté je úspěšně prodal. Zaměstnává svého otce a na vysoké škole, kterou vystudoval, dnes učí.
Kromě zmíněné online kuchařky TopRecepty.cz provozoval internetový obchod s luxusními potravinami TopPotraviny.cz nebo investoval do projektu ChlapskaZasilka.cz, který funguje na principu moderního komorníka. Tenhle e-shop pro chlapy umí zajistit dostatek neděravého spodního prádla a ponožek do pánských domácností. Pro něžné pohlaví zase Libor vymyslel Fasheebo.com, se kterým se propracoval až do programu CzechAccelerator. Chytrý agregátor zahraničních módních e-shopů měl vypracovaný algoritmus vkusu, který se spustil po výběru prvních 10 produktů. Čím aktivnější zákaznice byla, tím byl algoritmus přesnější. Chlapskou zásilku i Fasheebo Libor prodal.
Kulinářský portál pro nadšené kuchtíky dnes navštíví přes dva miliony lidí za měsíc. A protože Liborovi vydělává nad rámec jeho životního stylu, snažil se najít způsob, jak svůj komfort společnosti vrátit zpět. Ve svých 26 letech si totiž uvědomil, že peníze zdaleka nejsou všechno, resp. jsou především prostředkem ke vzniku něčeho hodnotnějšího. A takhle nějak vznikla Dobrokáva, tedy stánek na brněnském Zelném trhu, kde si kávu nekoupíte za peníze, ale za dobrý skutek.
Princip je založen na důvěře a dobrý skutek si lidé mohou buď zvolit sami, nebo pokud si nevědí rady, personál jim nabídne čínský koláček štěstí, v němž najdou zapečený lísteček s inspirací. Stánek s Dobrokávou funguje druhým rokem a za tu dobu tým kolem Libora Hořeního uvařil více než 12 tisíc káv. Brno se tak stalo rájem dobrých skutků, které se šíří za hranice města. Hoření prakticky rozpoutal v Česku dobrománii, protože jeho příběhem se nechala inspirovat řada podnikatelů, kteří rozjeli vlastní dobroprojekty.
Všechny osobnosti ze seznamu 18 inspirativních jsme požádali, aby na bílou košili vyjádřily zdroj své inspirace. Výsledná díla budeme dražit ve prospěch charity. Libor se rozhodl pojmout zadání opravdu inovativně a z košile vyrobil plachty pro model plachetnice. „Plachetnice jako reálná loď i symbol svobody byl vždy můj sen.“
Na nápad s Dobrokávou přivedla Libora kniha Dalajlamova kočka, což je příběh o malém ztraceném kotěti, kterého se ujme samotný dalajlama. Kotě líčí svůj každodenní život v jeho těsné blízkosti, je svědkem rozhovorů mezi dalajlamou a jeho hosty a postupně poznává, v čem spočívá štěstí a jak ho na cestě životem najít.
„Mým cílem je mimo jiné inspirovat lidi, že nemusí celý život strávit zacyklení pouze ve vydělávání dalších a dalších peněz. Peníze jsou v životě důležité, ale když někdo vydělává nad rámec svého životního stylu, dává mi velký smysl část zisku investovat do zlepšení prostředí kolem sebe. Je neuvěřitelné, kolik dobré energie vznikne, když člověk dostane kávu za dobrý skutek,“ říká Hoření.
Libor Hoření žije přítomným okamžikem a o budoucnosti ví jen to, že bude super. „Minulost je minulost a slouží nám k tomu, abychom se z ní poučili. Budoucnost teprve bude, a pokud se mě ptáte, kde se vidím za 20 let, rovnou vám říkám, že nevím, ale tuším, že to bude skvělé,“ směje se Libor. Podle něj je spokojenost nebo nespokojenost volbou každého člověka podle toho, jak svůj život uchopí. Konkrétní plány do budoucna Libor sice nemá, ale rád by propojil byznys s nějakým projektem, který by měl přínos pro společnost.